خمیر غذا را به همراه این سس درست کنید

افزایش بازار غذای راحتی به دلیل تغییرات اجتماعی و فرهنگی اخیر یکی از روندهای اصلی مصرف مواد غذایی است. غذاهای راحت به هر نوع غذای کاملاً یا نیمه آماده ای گفته می شود که در آن بخشی از زمان، انرژی یا مهارت آشپزی توسط سازنده، پردازشگر یا توزیع کننده این غذاها در نظر گرفته شده است.

اینها شامل غذاهای آماده، غذاهای از پیش پخته شده و محصولات مختلف با حداقل فرآوری شده است که ممکن است قبل از مصرف فقط نیاز به حرارت داشته باشند.

از جمله این محصولات سس خردل کم کالری هستند که به صورت مایع، خمیر، امولسیون یا سوسپانسیون بر اساس ادویه ها و/یا چاشنی ها و/یا مواد دیگر تخمیر شده یا غیر تخمیر شده برای تهیه و/یا افزودن طعم و عطر به غذاها و نوشیدنی ها استفاده می شوند.

سس ها ارزش افزوده بالایی دارند و بخش مهمی از رژیم غذایی انسان را تشکیل می دهند. در میان سس ها سس های میوه ای وجود دارد. اهمیت سس‌های میوه در صنایع غذایی به دلیل تأثیر آن‌ها به عنوان مواد غذایی که خواص عملکردی ارزشمند غذاها را افزایش می‌دهند، رو به افزایش است.

در میان میوه‌هایی که می‌توان در تولید سس انبه بندری از آن استفاده کرد، آسای، یک ابرمیوه از آمازون، در چند سال اخیر توجه زیادی را به خود جلب کرده است که عمدتاً به دلیل اثرات بسیار مفید آن برای سلامتی است.

این فواید سلامتی با ترکیب فیتوشیمیایی و فعالیت آنتی اکسیدانی بالای آن مرتبط است که در بین ده ابر غذای اول گنجانده شده است. آسای خواص زیادی برای تغذیه انسان دارد.

علاوه بر این، منبع انرژی، فیبر، آنتوسیانین، مواد معدنی و اسیدهای چرب است. به همین دلیل، آن را سس خردل فلافل می دانند که به پیشگیری از بیماری های دژنراتیو کمک می کند.

شکل سنتی مصرف آن به عنوان ماده اولیه در تولید صنعتی و دست ساز محصولاتی مانند بستنی، شیرینی و نوشیدنی است. در سال های اخیر اشکال دیگری از استفاده از این میوه به بازار عرضه شده است.

در تولید سس رژیمی، افزودن گیاه غذایی را نیز می توان برای افزایش عملکرد آن و ایجاد طعم های جدید ایجاد کرد. گیاهان خوراکی آنهایی هستند که دارای یک یا چند قسمت هستند که می توانند به عنوان غذای انسان مورد استفاده قرار گیرند که مستقیماً مصرف می شود یا روغن، ادویه و چاشنی مورد استفاده در غذا را فراهم می کند.

در این میان، گروهی از گیاهان کم استفاده مورد توجه قرار گرفته اند: گیاهان غذایی غیر متعارف.

به گونه های غذایی اطلاق می شود که دارای یک یا چند قسمت با پتانسیل غذایی و بدون استفاده روزمره هستند.

  • منابع:
  1. Sweet-and-sour sauce of assai and unconventional food plants with functional properties: An innovation in fruit sauces
  • تبلیغات:
  1. توت میوه ای بسیار شگفت انگیز
  2. چند روش برای پولدار شدن در بیست سالگی
  3. کشف کیک هایی از جنس طلا!
  4. سیب سبز برای درمان انواع نوع دیابت