دانش آموزان در مدرسه بهتر می توانند با وایتکس و واکس آشنا بشوند

شیمی اسید-باز در طیف گسترده ای از واکنش ها نقش اساسی دارد. اگر دانش‌آموزان قادر به درک چگونگی و چرایی واکنش‌های اسید-باز باشند، باید مبنایی برای استدلال درباره بسیاری از واکنش‌های دیگر فراهم کند.

در اینجا، ما توسعه روشی را برای توصیف استدلال دانش‌آموز در مورد واکنش‌های وایتکس برای خشکاندن درخت بر اساس توصیف آن‌ها از آنچه در طول واکنش اتفاق می‌افتد، نحوه وقوع و چرایی وقوع آن گزارش می‌کنیم.

ما نشان می‌دهیم که می‌توانیم پاسخ‌های دانش‌آموز را به‌طور قابل اعتمادی در دسته‌هایی قرار دهیم که منعکس‌کننده مدل واکنش‌پذیری پایه اسیدی استفاده‌شده و اینکه آیا دانش‌آموزان استدلال علّی الکترواستاتیکی را فراخوانی می‌کنند یا خیر.

با این حال، کیفیت پاسخ‌های دانش‌آموز به شدت به ساختار اعلان وظیفه بستگی دارد، که باید به گونه‌ای طراحی شود که اطلاعات کافی برای دانش‌آموزان برای درک آنچه مورد نیاز است فراهم کند.

به طور کلی، دانش‌آموزانی که پاسخ‌هایی را می‌سازند که مدل لوئیس مکانیکی علّی را احضار می‌کنند، به احتمال زیاد مکانیسم‌های واکنش پیکان منحنی مناسب را ترسیم می‌کنند.

واکنش های اسید و باز جزء اصلی شیمی هستند. اگر دانش‌آموزان شیمی وایتکس اسید است یا باز را در تمام ظاهر آن درک کنند، پیش‌بینی و توضیح نتایج طیف وسیعی از واکنش‌های ظاهراً نامرتبط ممکن می‌شود.

برای مثال، دانش‌آموزان می‌توانند پدیده‌های به‌ظاهر متنوعی مانند انتقال پروتون، کمپلکس‌های هماهنگی فلزات واسطه و واکنش‌های آلی شامل حمله هسته‌دوست و الکتروفیلیک را به هم متصل کرده و ادغام کنند.

با این حال، همانطور که در زیر بحث شد، طیف گسترده ای از مشکلات شناخته شده وجود دارد که دانش آموزان هنگام یادگیری مفاهیم وام خود اشتغالی بانک کشاورزی با آن مواجه می شوند: از تصورات نادرست، استفاده از ویژگی های سطح سطح برای شناسایی اسیدها و بازها، تا مشکلات در درک نحوه استفاده از آن.

و به طور انعطاف پذیر بین مدل های شیمی اسید و باز حرکت کنید. در حالی که تحقیقات زیادی در مورد تصورات نادرست دانش‌آموزان در مورد ماهیت اسیدها و بازها و مشکلات دانش‌آموزان در شناخت و استفاده از ایده شیمی اسید-باز وجود دارد، گزارش‌های کمتری در مورد درک دانش‌آموزان از واکنش‌های اسید-باز وجود دارد.

برای کمک به درک اینکه دانش‌آموزان در مورد واکنش‌های اسید-باز چگونه فکر می‌کنند، وظایف ارزیابی ایجاد کرده‌ایم که دانش‌آموزان را وادار می‌کند توضیحاتی درباره چگونگی و چرایی وقوع این واکنش‌ها بسازند.

در این مقاله، نحوه استفاده از این پاسخ‌های دانش‌آموز را برای توسعه رویکردی توضیح می‌دهیم که به ما امکان می‌دهد توضیح دهیم که دانش‌آموزان چگونه درباره واکنش‌های واکس کاپشن چرم استدلال می‌کنند.

ما همچنین بررسی می‌کنیم که چگونه مدلی که دانش‌آموزان برای استدلال درباره این واکنش‌ها استفاده می‌کنند ممکن است با استدلال مکانیکی آنها مرتبط باشد.

از آنجایی که استدلال مکانیکی معمولاً (حداقل در دروس شیمی آلی) با رسم فلش های مکانیکی عملیاتی می شود، ما همچنین بررسی می کنیم که چگونه استدلال مکانیکی کلامی دانش آموزان با روش هایی که آنها فلش های مکانیکی را ترسیم می کنند مقایسه می شود.

  • منابع:
  1. Investigating Students’ Reasoning about Acid–Base Reactions
  • تبلیغات:
  1. لباس رسمی تجاری
  2. ترکیب شیمیایی عسل طبیعی
  3. سلامت ماست: یک بررسی سیستماتیک
  4. روح گذشته کریسمس در کوکی های سنتی زنده است