سبد حصیری شیراز به راحتی باعث جدایی زوجی اراکی شد

سبدهای حصیری بافته شده به طور سنتی با دست ساخته می شوند.

هنر یا فرآیند سبد بافی را سبد بافی می گویند.

از روزهای اولیه در مصر تا روزهای کنونی تقریباً در تمام کشورهای جهان، سبدهای حصیری محبوب بوده و توسط درصد زیادی از مردم استفاده می شود.

سبد حصیری شیراز دارای کیفیتی بسیار عالی و درجه یک می باشد.

سبدهای حصیری امروزه تقریباً در هر خانه ای مورد استفاده قرار می گیرند.

لازم نیست همه سبدها حصیری باشند، اما برای حصیری بودن باید بافته شوند.

سبدهای حصیری با بافتن نی، عصا، علف، شاخه، ریشه یا محصولات دست ساز ارگانیک در ظروف مورد استفاده برای نگهداری، حمل یا نمایش اشیا ساخته می شوند. کاربرد آنها در واقع بی پایان است.

آنها می توانند بزرگ یا کوچک باشند، دارای دسته، رویه یا درب باز باشند، به دیوار آویزان شوند یا روی میز یا زمین بنشینند.

سبد حصیری شیراز

آنها در اشکال، اندازه ها و انواع بی شماری هستند و می توانند از مجموعه ای از مواد مختلف ساخته شوند.

یک ماهیگیر از یک سبد حصیری با درب و قلاب محکم برای نگه داشتن و حمل ماهی‌هایی که صید می‌کند استفاده می‌کند.

یک رستوران محبوب غذاهای دریایی از همان سبد به عنوان یک کالای نمایشی آویزان شده به دیوار به عنوان یک اثر هنری زیبایی شناختی برای ایجاد فضایی با مشتریان خود استفاده می کند.

سبدهای حصیری بسیار بزرگ در بسیاری از کشورهای جهان سوم برای نگهداری غلات، سبزیجات و میوه ها در خانه ها و بازارها استفاده می شود.

در کشورهای پیشرفته مانند ایالات متحده آمریکا، از همان سبدهای بزرگ برای تزئین یا نگهداری محصولات در فروشگاه ها استفاده می شود.

سبدهای تخم مرغ به شکل خاصی بافته می شوند تا تخم مرغ ها را طوری نگه دارند که زیاد غلت نخورند و در حین برداشت قابل چفت شدن باشند.

سبدهای سبزیجات و گل دارای یک دسته حلقه دار بزرگ و فضای باز در بالای قسمت پایین بیضی شکل بافته شده کمی منحنی هستند که به گونه ای طراحی شده است.

می توانید چیزهایی مانند سبزیجات برگ دار و ادویه جات یا گل روی ساقه، پیاز و سایر گزینه های باغ بلند که مناسب نیستند بچینید.