سنگ آهن کاشان صاحبان سهام خود را یک شبه میلیاردر کرد

یکی از رایج‌ترین کاربرد های سنگ آهن کاشان ، تولید محصولات مبتنی بر آهن با استفاده از کوره بلند است. با توجه به شکل گلوله ها، می توان آنها را در کوره قرار داد و اجازه داد مقدار مناسبی از هوای گرم در داخل و اطراف هر یک از کره ها عبور کند.

این فرآیند کارآمدتر از استفاده از پودر سنگ آهن است، که اجازه نمی دهد هوای گرم آزادانه در گردش باشد و سنگ معدن را تا دمای یکنواخت گرم کند.

به همین دلیل، گلوله ها اغلب به محصولات سنگ آهن ریز ترجیح داده می شوند، زیرا توانایی دستیابی به این تعادل در دما تا حدودی با محصولات سنگ آهن ریز محدود می شود.

استفاده از گلوله های سنگ آهن در طول زمان افزایش یافته است. قبلاً سنگ آهن را به کلوخه هایی تبدیل می کردند که تقریباً به اندازه یک تکه استاندارد زغال سنگ بود.

سنگ

از آنجایی که گلوله ها را می توان به فرآیند انفجار وارد کرد و به روشی کارآمدتر به نتیجه مطلوب رسید، استفاده از سنگ آهن به این شکل در کاربردهای گسترده ای از جمله ایجاد چیزی که به عنوان اسفنج شناخته می شود غیر معمول نیست.

آهن در این مرحله ، این روش در کنار سهولت استفاده، استخراج ناخالصی ها از سنگ آهن را آسان می کند و در نتیجه محصول آهن با کیفیت بالاتری برای استفاده در تولید طیف وسیعی از محصولات تولید می شود.

ایجاد گلوله ها شامل فرآیندی است که به عنوان گلوله سازی شناخته می شود و نیاز به ترکیب سنگ آهن با سایر مواد در ماشین آلات که به عنوان گندله ساز نامیده می شود، است.

ماشین ها به شکل دادن مواد خام به قطعات کوچک که کم و بیش گرد هستند کمک می کنند. از آنجا تکه ها را داخل کوره می گذارند و می پزند تا سفت و محکم شوند.

هنگامی که در داخل کوره قرار می گیرند، مواد تحت چندین واکنش قرار می گیرند که امکان ایجاد چدن مایع را فراهم می کند. زغال چوب مونوکسید کربن آزاد می کند که گرمای هوا را تقویت می کند و دما را حتی به سطوح بالاتری می رساند.