مصارف و کاربرد های فراوان انجیر خشک

انجیر میوه ای نرم با پوست نازک است که می تواند سبز یا بنفش باشد. گوشت انجیر به طور معمول قرمز است و تمام میوه آن خوراکی است.

مردم از انجیر برای کمک به درمان بیماری های مربوط به سیستم غدد درون ریز، تناسلی و تنفسی و همچنین دستگاه گوارش استفاده می کنند.

این مقاله به بررسی مزایا و خطرات مرتبط با مصرف انجیر می پردازد. همچنین محتوای تغذیه ای انجیر تازه و خشک را مورد بحث قرار می دهد.
پزشکان سیستم‌های پزشکی هندی مدت‌هاست که از انجیر برای درمان بیماری‌هایی که بر سیستم‌های بدنی زیر تأثیر می‌گذارند استفاده می‌کنند:

غدد درون ریز
تنفسی
گوارشی
تولید مثلی
مصون
برخی از محققان بر این باورند که انجیر خشک استهبان دارای خواص زیر است:

آنتی اکسیدان
ضد سرطان
ضد التهاب
کاهش دهنده چربی
محافظ سلول
این خواص ممکن است مسئول اثرات درمانی انجیر باشد. بخش‌های زیر این مزایای بالقوه را با جزئیات بیشتر مورد بحث قرار می‌دهند:

کنترل دیابت و گلوکز
منبع معتبر سازمان جهانی بهداشت (WHO) پیشنهاد کرده است که مردم می توانند از گیاهان سنتی برای کمک به درمان دیابت استفاده کنند. محققان به اثرات محافظت کننده کبد و کاهش گلوکز انجیر اشاره کرده اند.

تحقیقات در این زمینه بسیار محدود است. با این حال، یک مطالعه کوچک منبع معتبر در سال 1998 نشان داد که در هشت شرکت کننده، کاهش سطح گلوکز بعد از غذا هنگام مصرف عصاره برگ انجیر خشک اعلا مشاهده شد.

شرکت کنندگان در این مطالعه همچنین با مصرف عصاره برگ انجیر به دوزهای کمتری از انسولین نیاز داشتند.

در مطالعه ای که از موش های مبتلا به دیابت نوع 2 استفاده شد، محققان دریافتند که عصاره برگ انجیر می تواند سطح انسولین را بهبود بخشد و سطح گلوکز خون را کاهش دهد.

در یک مطالعه دیگر با استفاده از موش های مبتلا به دیابت، محققان نشان دادند که عصاره برگ انجیر خشک ساوه می تواند تولید گلوکز در کبد را متوقف یا کند کند.

اختلال در نعوظ
برخی از مردم برخی از گیاهان را به دلیل توانایی بالقوه آنها در تحریک تحریک جنسی، مواد تقویت کننده جنسی می دانند. در واقع، برخی از افراد از انجیر به دلیل خواص تقویت‌کننده جنسی استفاده می‌کنند.

مطالعه‌ای روی موش‌ها، توانایی‌های تقویت‌کننده جنسی سه گیاه را آزمایش کرد: دود زمین، دارچین چینی و انجیر خشک نرم.

محققان اثربخشی مخلوطی از این گیاهان را با مطالعه افزایش رفتار نصب اندازه گیری کردند. موش هایی که این مخلوط را دریافت کردند، در مقایسه با گروه کنترل، فعالیت جنسی افزایش یافته بودند.

با این حال، تعیین اینکه کدام یک از این سه گیاه مسئول افزایش فعالیت جنسی بوده اند، دشوار است.

محققان هنوز اثرات افزایش دهنده جنسی انجیر را در انسان بررسی نکرده اند. قبل از اینکه پزشکان استفاده از انجیر را برای اختلال نعوظ توصیه کنند، مطالعات بیشتری لازم است.

  • منابع:
  1. Can figs be beneficial to our health?
  • تبلیغات:
  1. توت میوه ای بسیار شگفت انگیز
  2. چند روش برای پولدار شدن در بیست سالگی
  3. کشف کیک هایی از جنس طلا!
  4. سیب سبز برای درمان انواع نوع دیابت