پسته چینی کرمان گران ترین خوراکی جهان است

عارضه های جانبی پسته چینی کرمان که نباید نادیده بگیرید از افزایش وزن تا مشکلات گوارشی، عوارض جانبی مغز پسته که از آنها بی خبرید.
پسته یکی از خوشمزه ترین آجیل ها و همچنین جزء مهم خانواده آجیل ها با فواید بی شماری برای سلامتی است. پسته یکی از پرطرفدارترین غذاها بوده و از آن در شکلات، بستنی، آب نبات، دسر و سایر غذاها استفاده می شود.
بدون شک همه شما از ویژگی های خاص پسته آگاه هستید. حتی در این صورت، ممکن است برایتان جالب باشد که بدانید.
این آجیل لذیذ می‌تواند برای افراد خاصی سمی باشد و دارای عوارض جانبی منفی است که شما از آن‌ها آگاه نخواهید شد. عوارض جانبی مغز پسته؛
پسته
مشکلات گوارشی، پسته حاوی فیبر غذایی است که برای معده ما مفید است و به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند.

حتی گفته می شود، داشتن فیبر بیش از حد می تواند منجر به اسهال، درد شکم و گرفتگی در معده ما شود. پس سعی کنید پسته را در حد اعتدال مصرف کنید.

افزایش وزن، پسته آنقدر خوراکی آسان است که ممکن است در خوردن آن زیاده روی کنید. البته شایان ذکر است که مصرف روزانه پسته شما می تواند منبع افزایش وزن شما باشد.

در نتیجه، اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید، باید میزان پسته‌ای که در روز می‌خورید را پیگیری کنید.

برای کلیه ها مضر است، پسته سرشار از پتاسیم است. پتاسیم بیش از حد می تواند به کلیه های ما آسیب برساند. افراد مبتلا به بیماری های کلیوی باید از مصرف زیاد پتاسیم در رژیم غذایی خودداری کنند.

مصرف بیش از حد پسته همچنین می تواند منجر به حالت تهوع، ضعف، کندی نبض و ضربان قلب نامنظم شود.

فشار خون بالا، اکثر پسته هایی که می خوریم برشته هستند، یعنی سطح نمک بالایی دارند. مصرف بیش از حد سدیم خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد.

همچنین باعث فشار خون بالا می شود که در دراز مدت می تواند خطرناک باشد.

برای افراد با مزاج بالا مناسب نیست، دانه‌ های پسته گرم و خشک هستند، از نظر طب سنتی برای افراد بد مزاج خوب نیست. بنابراین چنین افرادی برای رفع گرما و خشکی می توانند پسته را با سرکه یا برگ زردآلو ترش بخورند.